Személyes menü
Hírek
2015.04.18
2015.04.17
2015.02.05
2013.09.03
2013.06.21
Továbbiak »
Paraméteres szűrés
Gyártó
Garancia (magánszemély részére)
TOPáruk ajánlatok
Népszerű termékek
Partnereink
Összehasonlítás
Kérdése, észrevétele van? Segítünk!
Elállok a vásárlástól, mi a teendő?
|
|
Meggondoltam magam, visszaléphetek a vásárlástól az interneten rendelt és már átvett termék után? Igen, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Kormányrendelet (rendelet) alapján úgynevezett elállási jog (a termék visszaküldésének joga, visszaküldési garancia) illeti meg vásárlóinkat, és e jogot néhány kivételtől eltekintve minden esetben gyakorolhatja. Mi is pontosan az elállási jog? Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphetünk és a termék visszaküldése esetén követelhetjük a kereskedőtől az általunk kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetőségünk a termék megvizsgálására, kipróbálására, illetve üzembe helyezésére. Meg kell-e indokolnom a szerződéstől való elállásomat? Nem, a szerződéstől való elállás esetén nem köteles magyarázatot adnia az elállás okára. Tehát a szerződésnek megfelelő, hibátlanul működő és a rendeltetésszerű használatra alkalmas termék esetén is gyakorolhatja elállási jogát. Természetesen az esetek többségében az elállásra az adhat okot, hogy a kiszállított termék mégsem olyan, mint amilyennek a honlapon közölt leírás alapján elképzelte, vagy bármilyen okból nem felel meg az elvárásainak. Mely időponttól gyakorolhatom elállási jogomat? Termék (például könyv, elektronikai cikkek stb.) megrendelése esetén a termék átvételétől kezdődik az elállási határidő. Milyen időtartamon belül gyakorolhatom elállási jogomat? A termék átvételétől számított 14 naptári napon belül élhet elállási jogával. Természetesen a 14 naptári napos határidő alatt bármikor elállhata a szerződéstől, de a jóhiszeműség és a tisztesség általános követelménye szerint a termék átvételét követően, annak megvizsgálása és a rendeltetésszerű használatra való alkalmasságáról történő megbizonyosodás után haladéktalanul döntön a termék megtartásáról vagy esetleges visszaküldéséről. Milyen formában kell közölnöm a szerződéstől való elállásomat? Elállási szándékát legegyszerűbben IDE KATTINTVA egy űrlap kitöltésének segítségével jelentheti be ügyfélszolgálatunknak. Ezen kívül lehetősége van szóban (telefonon) a 06 (30) 274-2430 telefonszámon, postai úton (célszerű tértivevényes levélben) és e-mailben is jelezni. Milyen következményekkel jár a szerződéstől való elállás? Elállás esetén az interneten megkötött szerződés a szerződéskötés napjára visszamenőleg kerül megszüntetésre, ezért olyan helyzetet teremtünk, mintha Ön meg sem rendelte volna a terméket az online áruházunkban. Ez azt is jelenti, hogy Ön köteles a terméket saját költségén visszajuttatni hozzánk (a számlánkon szereplő postacímre), mi pedig kötelesek vagyunk legkésőbb 30 napon belül az Ön által kifizetett teljes összeget visszatéríteni (számla végösszegén szereplő összeg, azaz a termék ára és a kiszállítás költésége). Milyen költségeket kell viselnem a szerződéstől való elállásakor? A hivatkozott rendelet egyértelműen úgy rendelkezik, hogy a fogyasztó elállásával összefüggésben kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének költségeit köteles viselni, ezért a terméket nem adhatja fel utánvétellel vagy portóval. Hova kell visszaküldenem a csomagot? TOPáruk.hu Kft 4225 Debrecen, Tócós utca 16. Kérjük, a visszaküldött terméket becsomagolva, lezárt doboban juttassa vissza cégünk székhelyére. További információk az elállási jogról a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság oldalán érhető el (IDE kattintva) |